Fysioterapi - Behandling hos landets førende fysioterapeut

Ønsker du at vide mere om hvad fysioterapi er? Hos FysioDanmark ønsker vi, at du skal få den bedst mulige behandling med fysioterapi og hertil gode resultater. Derfor laver vi en grundig udredning af, hvad det er for nogle skader eller andre udfordringer, som din krop og dens funktionsevne måtte have.

Hvad er fysioterapi?

Når problemet er fundet, kan der arbejdes på en god løsning. Hertil vil du få informationer om, hvad din skade eller anden udfordring omhandler, og hvordan vi i samarbejde vil udarbejde en god behandlingsplan skræddersyet efter dine behov. Behandling med smertelindring, genoptræning m.m. vil igangsættes i én af vores afdelinger nær dig.

Hvad er fysioterapi?

Det vigtigste formål med fysioterapi er at få kroppens funktioner til at fungere optimalt og herigennem at øge livskvaliteten. Helt afgørende, for en god hverdag, og for at kunne opretholde en sund livsstil, er vores bevægelsesevne. Hertil er fysioterapi en effektiv hjælp.

Fysioterapi anvendes, når kroppens funktionsevne er blevet påvirket på grund af forskellige omstændigheder. Dette kan både være en skade, smerter på forskellige grundlag, operationer eller sygdom, som har nedsat kroppens funktions- eller bevægelsesevne.

Med hjælp fra en fysioterapeut kan du få hjælp til at hitte rede i, hvad det er for nogle udfordringer, du går med, hvilke muligheder, der findes af behandling, samt en behandlingsplan, som vil afhjælpe dig dine daglige udfordringer, smerter og mere. Læs mere om fysioterapi på Sundhed.dk.

Fysioterapi - hvad er det?

En aktiv tilgang til fysioterapi

Hos FysioDanmark har vi en aktiv tilgang til vores behandlinger. Det betyder, at vi ser aktivitet som en afgørende faktor for en sund krop. Forudsætningen, for bedring og for mindskelsen af risiko for både tilbagefald og nye skader, er således en sund og stærk krop. Derfor integrerer vi den nyeste viden inden for fysisk træning og sundhedsfremme i vores kvalitetsikrede fysioterapi behandling.

Der tages udgangspunkt i dig og dine behov, og derfor vil et behandlingforløb hos FysioDanmark være ganske personligt og skræddersyet til dig, så vi bedst muligt får imødekommet dine udfordringer.

Vi kan hjælpe med forskellige former for fysioterapi, så du på bedste vis kan komme på benene igen. Dette omfatter blandt andet holdtræning, fysioterapi for gravide, børnefysioterapi, genoptræning og meget mere. Du kan læse meget mere om vores forskellige former for træning og behandlinger her.

Vores ekspertise

Hos FysioDanmark finder du nogle af landets bedste terapeuter inden for fysioterapi. Vi hjælper til hverdag alt fra sportsudøvere til at performe og til almindelige folk med svære smerter, i blandt andet ryggen, til en mere overskuelig og smertefri hverdag.

Derudover kan en fysioterapeut fra FysioDanmark hjælpe kronisk syge til en bedre dagligdag. Vi varetager desuden patienter, som søger behandling gennem både pensions- og sundhedsforskring. Dermed spænder vores ekspertise vidt og bredt.

Fysioterapi handler om mennesker, og hvert menneske tæller hos FysioDanmark. Vi følger derfor hvert enkelt menneske tæt, så der sikres de bedste forudsætninger for et godt og sundt liv – uden smerter. Hør mere om mulighederne hos FysioDanmark.

Meget mere end bare fysioterapi behandling

Fysioterapi behandling hos FysioDanmark omhandler ikke blot den gode behandling og de gode resultater men også den individuelle og personlige rejse. Derfor arbejder vi også tæt med vores patienter, så vi sikrer, at deres behov og ønsker bliver opfyldt bedst muligt.

En fysioterapeut vil således iværksætte en behandling som både er smertelindrende og forebyggende ud fra den enkeltes behov og udfordring. Dertil vil der komme rådgivning om gode øvelser og sundhedstiltag, der kan hjælpe med at forebygge skader og mindske smerter og andre udfordringer.

Vælger du et behandlingsforløb hos FysioDanmark, vil du kunne finde en klinik for fysioterapi behandling nær dig, som kan hjælpe dig med de udfordringer, du måtte have. Der vil være stort og fuldt fokus på din udvikling og på dine forbedringer, så du får mest muligt ud af forløbet med fysioterapi.

Du kan udover i København, komme forbi FysioDanmark på Frederiksberg, i RoskildeOdenseSilkeborgAalborg og mange andre byer.

hvad er fysioterapi?

Hvad laver en fysioterapeut?

Efter at have fået en lille introduktion og indsigt i hvad er fysioterapi, kan det også være gavnligt at se nærmere på hvad laver en fysioterapeut? Det giver i denne sammenhæng nok delvist sig selv, men vi kan hjælpe dig nærmere på hvad de gør, og hvordan en fysioterapeut behandling forløber sig.

Deres hovedformål er at holde mennesker og kroppe i bevægelse, hvilket gøres gennem mobilisering af funktionsapparatet. De går ind og ser nærmere på din krops begrænsninger og muligheder, og hvilke optimeringsmuligheder du har med din krops bevægelse.

Men hvad laver en fysioterapeut udover selve behandlingen? Hos FysioDanmark er vores ekspertise meget mere end blot en behandling med fysioterapi, sportsmassage, genoptræning eller andet. Vi ser også os selv som livsstils vejledere på sundhed.

Vores fysioterapi behandling er derfor en samling af fysiske øvelser, bevægelighed og vejledning til træning, men det er også vejledning i den sunde livsstil. Vi mener nemlig, at synergien mellem det mentale og fysiske er vejen frem til øget livskvalitet.

Find din nærmeste klinik for fysioterapi

Du skal hos FysioDanmark ikke være begrænset geografisk, og derfor finder du med sikkerhed en klinik for fysioterapi i dit lokalområde. Vi har over 80 klinikker i hele landet, så du kan få den bedste fysioterapi behandling, hvor der ikke er langt for dig.

For hvad er fysioterapi og forløbet, hvis ikke du kan komme til eller fra dine behandlinger hurtigt og nemt. Du kan benytte dig af vores lækre og moderne faciliteter og muligheder.

fysioterapi

Hvad er fysioterapi?

Fysioterapi er en type af terapi, som arbejder med kroppens funktionsevne og bevægelsesevne. Derfor kan personer med kroniske lidelser i forhold til smerter og nedsat bevægevne, samt personer med skader og lignende, drage stor fordel af et forløb hos en fysioterapeut.

Hvem kan behandles med fysioterapi?

Alle kan i princippet behandles hos en fysioterapeut. Det vil dog typisk være personer, som lider under smerter i de bevægelige dele af kroppen, herunder muskler, led, sener og nerver, samt spændinger, som kan drage størst fordel heraf. Dog kan du også komme til genoptræning og andre lignende forløb.

Hvor finder man en klinik med fysioterapi?

FysioDanmark har mange forskellige klinikker rundt omkring i Danmark, og derfor kan du med sikkerhed finde en klinik med fysioterapi nær dig. Vi kan både hjælpe med fysioterapi i Jylland, på Fyn og Sjælland.

Hvad kan en fysioterapeut hjælpe med?

En fysioterapeut kan hjælpe med smerter og udfordringer i muskler, led, sener og nerver. Derudover skal de udføre behandling på bløddele, herunder muskler med spændinger, udspænding kroppens struktur og smertelindring. Men andre ord, kan en fysioterapeut hjælpe med udfordringer i kroppens bevægelsesapparat.