GLA:D – slip af med dine smerter

Lider du af artrose(slidgigt), eller har du smerter i hofte, knæ eller ryg? Med GLA:D lærer du, hvordan du kan få et godt liv med artrose og mindske smerterne gennem træning.

GLA:D er et trænings- og uddannelsesforløb særligt udviklet til mennesker med artrose.

GLA:D har vist sig særlig effektiv til at mindske smerter samt forøge funktionsevnen og livskvaliteten hos deltagerne.

Forløbet er baseret på principperne for neuromuskulær træning, der fokuserer på at optimere belastningsforholdene i det ramte led og mindske smerterne. Med GLA:D oplever flere, at de helt kan undgå operation.

Under forløbet vil uddannede fysioterapeuter undervise dig i at tackle dine smerter med særlige øvelser. Vi søger samtidigt for, at du får den nødvendige viden for at du kan træne korrekt – uden at belaste kroppen yderligere.

Når du træner, vedligeholder og forbedrer du samtidigt din bevægelsesfrihed og funktionsevne.

GLA:D-forløbet foregår på hold hos din lokale fysioterapeut og varer typisk 7- 8 uger. Vi søger for, at du kan træne i trygge rammer og får professionel vejledning, som tager højde for dine udfordringer.

FysioDanmark tilbyder GLA:D-forløb i hele landet. Find din lokale fysioterapeut her

GLA:D arterose FysioDanmark
GLA:D artrose

Fakta om GLA:D

GLA:D står for Godt Liv med Artrose (slidgigt) i Danmark

Alle er velkommen på FysioDanmarks GLA:D-forløb, både med og uden henvisning fra egen læge.

• Er du medlem af Sygeforsikringen ”danmark”, kan du få tilskud til GLA:D.
  • De fleste FysioDanmark-klinikker kører GLA:D-hold flere gang om ugen.
  • Der køres forløb for knæ, hofte og ryg.
  • Fysioterapeuterne, som underviser i GLA:D har alle den officielle uddannelse.
  • Forløbet varer 7-8 uger.

Generelt om GLA:D

• Første kursus i uddannelses- og træningsforløbet GLA:D blev afholdt i januar 2013. Professor Ewa Roos og lektor ved Institut for Idræt og Biomekanik, Søren Thorgaard Skou, står bag GLA:D.
  • Flere end 1200 fysioterapeuter er uddannet til at kunne undervise patienterne.
  • Flere end 40.000 danskere har deltaget i et GLA:D-forløb.

Tag kontakt til din lokale FysioDanmark-klinik for at høre mere om henvisning, tilskud og de forskellige GLA:D-forløb.