GLA:D – slip af med dine smerter

Lider du af artrose/slidgigt, eller har du smerter i hofte, knæ eller ryg? Med GLA:D-forløbet lærer du, hvordan du kan få et godt liv med artrose og mindske smerterne gennem træning.

GLA:D er et trænings- og uddannelsesforløb særligt udviklet til mennesker med artrose.​

Glad træning hos FysioDanmark

Når du træner, vedligeholder og forbedrer du din bevægelsesfrihed og funktionsevne.

FysioDanmark og GLAD træning

GLA:D - Godt Liv med Artrose i Danmark

GLA:D har vist sig særlig effektiv til at mindske smerter samt forøge funktionsevnen og livskvaliteten hos deltagerne. Forløbet er baseret på principperne for neuromuskulær træning, der fokuserer på at optimere belastningsforholdene i det ramte led og mindske smerterne. Med GLA:D oplever flere, at de helt kan undgå operation.

Under forløbet vil uddannede fysioterapeuter undervise dig i at tackle dine smerter med særlige øvelser. Vi sørger samtidigt for, at du får den nødvendige viden for at du kan træne korrekt – uden at belaste kroppen yderligere. GLA:D-forløbet foregår på hold hos din lokale fysioterapeut og varer typisk 7- 8 uger. Vi søger for, at du kan træne i trygge rammer og får professionel vejledning, som tager højde for dine udfordringer.

FysioDanmark tilbyder GLA:D-forløb i hele landet. Find din lokale fysioterapeut her

gode råd til en sund hverdag

Følg med på bloggen, når vores dygtige fysioterapeuter sætter fokus på forskellige temaer omkring fysioterapi, særlige problematikker og livsstil samt giver gode råd til en sund hverdag.

Læs mere og få inspiration på vores blog

Følg med på bloggen

Fakta om GLA:D

GLA:D står for Godt Liv med Artrose i Danmark. Første kursus i uddannelses- og træningsforløbet GLA:D blev afholdt i januar 2013. Professor Ewa Roos og lektor ved Institut for Idræt og Biomekanik, Søren Thorgaard Skou, står bag GLA:D. Uddannelsen og træningen af patienterne i GLA:D følger den nyeste evidens på området sammenholdt med tanker og ønsker fra patienter og fysioterapeuter. Alle er velkommen på FysioDanmarks GLA:D-forløb, både med og uden henvisning fra egen læge.

Er du medlem af Sygeforsikringen ”danmark”, kan du få tilskud til GLA:D.

De fleste FysioDanmark-klinikker kører GLA:D-hold flere gang om ugen.

Der køres forløb for knæ, hofte og ryg.

Fysioterapeuterne, som underviser i GLA:D har alle den officielle uddannelse.

Flere end 1200 fysioterapeuter er uddannet til at kunne undervise patienterne.

Flere end 40.000 danskere har deltaget i et GLA:D-forløb.

Forløbet varer 7-8 uger.