Fysioterapeut København - Kvalitetssikret fysioterapi

Vi sikrer dig det bedste forløb, når du kommer til behandling hos en fysioterapeut København. Med udgangspunkt i de nyeste behandlingsmetoder foretager vi fysioterapi, forebyggelse og træning i højeste kvalitet.

Dahlerupsgade 3, 1603 København V

Man – tors: 08.00 – 17.00

Nørre Voldgade 11, 1358 København K

Man – tors: 08.00 – 17:00
Fredag: 08.00 – 17:00

Serridslevvej 2a 2. sal
2100 København Ø

Man – tors: 07.30 – 19.00
Lørdag: 09.00 – 14.00 – kun træning

logo østerbro

Åboulevard 28, 2200 København N

Man – tors: 08.00 – 17:00
Fredag: 08.00 – 17:00
Søndag: Lukket

Vi har hos FysioDanmark flere forskellige afdelinger i København. Du kan derfor med sikkerhed finde én tæt på dig og på den måde få den rette behandling af den bedste fysioterapeut nær dig.

Behandling af bløddele, led og nerver

Fysioterapi omfatter flere forskellige områder – både af kroppen, men også i forhold til behandling. En fysioterapeut kan give den bedste behandling og forebyggelse af forskellige lidelser i kroppens led, muskler, sener og nerver.

Behandling kan både være manuel, hvor leddene mobiliseres, så bevægelse og fleksibilitet øges, samt bløddelsbehandling af spændte muskler, smertelindring og udspænding af stramme strukturer i kroppen.

Fysioterapeut København

Hos FysioDanmark i København kan du få behandling med en fysioterapeut til både genoptræning, gravide, børnefysioterapi, sportsfysioterapi, professionel massage, akut fysioterapi og meget mere. Derfor dækker vores ekspertise over et bredt felt, som kan hjælpe dig med at komme på benene efter et sygdomsforløb eller hjælpe med forebyggelse af skader og smerter.

De bedste forudsætninger for en god hverdag

En fysioterapeut kan både hjælpe og vejlede til behandling og træning, som kan gøre din hverdag nemmere og mere smertefri. Fysioterapi handler i høj grad om at passe bedst muligt på vores krop, når vi bevæger os. Derfor kan en fysioterapeut give dig de bedste forudsætninger for en højere livskvalitet og et liv og hverdag med mere aktivitet.

Hvad end det er et sygdomsforløb, som du skal have hjælp til at komme ud af, om det er en skade eller en kronisk lidelse, der gør hverdagen hårdere, kan du med fordel vælge at få hjælp fra en fysioterapeut i København. Denne vil nemlig kunne hjælpe med at udbedre din nuværende situation og forebygge nye eventuelle skader eller smerter.

Læs her mere om kronisk lidelse og multisygdom hos Sundhedsministeriet.

Et godt behandlingsforløb med en fysioterapeut

Med en behandling hos FysioDanmark får du et behandlingsforløb, som typisk vil omfatte de samme trin. Dog vil ethvert forløb være lagt efter dine behov, og behandling og udbedring vil derfor være efter din krops forudsætninger.

Først og fremmest vil vi altid lave en grundig udredning af, hvad det er, du fejler, hvor smerter, funktionsnedsættelse eller andet kommer fra, og hvad det er, der gør, at du netop har brug for et forløb med en fysioterapeut i København. Dertil får du information om din skade, og der bliver lagt en plan for, hvordan dit behandlingsforløb med vores fysioterapeut giver de bedste resultater.

Din behandling vil altid være med fokus på at reducere eller, i bedste tilfælde, fjerne de gener eller smerter, du måtte have. Hertil kan genoptræning eller træning, for at reducere risikoen for skader, være det bedste valg for mange, når behandlingen med fysioterapi i København er overstået.

Du vil naturligvis både få information om, og vejledning i, forskellige sundhedstiltag, herunder fysisk aktivitet, som både din krop, dit sind og din hverdag vil blive bedre af.

Du er i de bedste hænder

Du vil aldrig skulle stå alene med dine gener eller smerter, når du indgår i et behandlingsforløb med fysioterapi hos en fysioterapeut ved FysioDanmark i København. Der vil nemlig være masser af mulighed for sparring og kommunikation med den udvalgte fysioterapeut.

Desuden laver vi både holdtræning for bestemte områder inden for fysioterapi, og derfor vil du ofte også kunne finde nogen, der er i en lignende situation, som du kan følges med, gennem dit forløb hos FysioDanmark i København.

Du kan læse meget mere om alt dette under fanen Fysioterapi, eller ved at besøge Fysiq København.

Du kan udover i København, komme forbi FysioDanmark på Frederiksberg, i Roskilde, i HillerødOdenseSilkeborgAalborgEsbjergHelsingør og mange andre byer.

Hvad omfatter behandling hos en fysioterapeut?

Behandling hos en fysioterapeut omfatter både lidelser, gener og smerter i kroppens muskler, led, nerver og sener, men kan også omfatte behandling af bløddele, herunder spænding i muskler, smertelindring og udspænding af stramme strukturer i hele kroppen.

Hvor i København kan man få fysioterapi?

FysioDanmark har flere forskelige afdelinger i og omkring København, som du med fordel kan besøge, hvis du går og døjer med en kronisk lidelse, en skade, smerter eller lignende, som en fysioterapeut med fordel kan afhjælpe dig med eller behandle, så hverdagen bliver nemmere og mere overskuelig.

Hjælper en fysioterapeut kun med skader og udbedring?

Nej, en fysioterapeut er ikke kun en nødløsning, som anvendes, når skaden er sket, eller når smerterne allerede er der. Fysioterapi omfatter nemlig også både forebyggelse og massage, så du undgår skader – eksempelvis ved sport, aktivitet eller lignende.

Hvad kan en fysioterapeut i København hjælpe med?

En fysioterapeut, både i Købehavn og andre steder i landet, kan hjælpe med både at udbedre skader, gener og smerter, du måtte have, men kan også hjælpe med forebyggelse af skader, smerter og mere. Derfor behøver fysioterapi ikke være en udvej, men snarere en en effektiv opretholdelse af kroppens funktioner.